Monday 18 April 2011

kesilapan dalam kehidupan :)

kenapa perlu ada kesilapan dlm kedupa kita???


tp secara fsitif nya...dari kesialapn lah kita blajar...kalau xbuat silap kita xkan taw dmana kekurangan kita..:)


terima kaseh kesilapan!! :)


aku bnyak belajar dari kesilapan...dan aku anggap semua y terjdi itu adalah kisah2 untuk aku pbtulkn keadaan diri n kehidupan


aku..y aku pernah bt silap aku MINTAK MAAF k...


kosong=kosong lah!!!


dan y pernah bt SILAP dgn aku..jgn risau!! aku bukan seorng PENDENDAM.....


heheheh :)...bg aku apa y berlaku apa hikmah y tersembuyi untuk kita belajar pada masa akn datang supaya kita tidak lagi 


lalai dgn keadaan hidup kita...


kalau tak boleh maafkn salah aku pon...xpa...hak masing2...y penting TUHAN tahu semua bnda n TUHAN maha adil...dan TUHAN selalu bersama hmbanya...tak perlu manusia lain y nk menjadi tuhan untuk mghukum manusia lain...


MANUSIA TAK LARI DARI KESILAPAN!! :)


TUHAN MAHA ADIL..:)


terima kasih :


KESILAPAN DAN KEHIDUPAN aku belajar dan aku matang dari dua perkataan ini







TAK SUKA!!

aku kurang suka dgn manusia y suka cari masalah org padahal diri sendiri pon xsempurna..
(mana ada manusia tak buat silap so pemikiran 2 bg la cerdik sikit)
aku x pernah jumpa lgi manusia y x prnah bt silp...
hehehee...


TAK KESAH!!

aku tak kesah apa org nk cakap pasl aku atw nk nilai siapa aku..
sbb manusia lain memang juri y sagt2 PANDAI menilai org sedangkn x tw apa y ada dlm haty org...
alaaa biasa la manusia,aku pon kadng2 mcm 2 jugak!!ahahah
bagi aku TUHAN taw apa kata haty aku!!


SIFAT!!!

aku dijadikn TUHAN punya haty , perasaan
maruah , harga diri
dan lain2 perasaan...
manusia lain xdak HAK untuk cuba sesuka haty nk merosakkn
anugerah yang TUHAN berikan pada aku
sbb hampa semua pon ada apa y aku ada!!
INGAT!!!
sifat sayang  bkn untk djual beli 
maruah manusia bkn untuk dijaja sesuka haty...
nampak dulu silap sndiri baru boleh
canang silap manusia lain
hehehe..
(baru best nk mengata kt org if kita xdak kesalahan)


AKU ADALAH AKU :)


  1. aku hidup dalam keluarga y penuh kaseh sayanng
  2. aku punya sifat y sangat MANJA bknnya mengada!!(pembetulan)
  3. bila aku sayang..aku iklas untuk syg..tp bila aku benci..errmm sory aku xdak hak untk BENCI org!!aku tima apa org nk bt kt aku sbb aku percaya TUHAN MAHA ADIL :)
  4. AKU BUKAN  SEORANG Y PENBENCI.PENGKIANAT.PENDENDAM,...22 tahun aku hidup aku belum pernah punya perasaan semua tu..alhamdulillah :)
  5. stu lagi PERAMPAS!!hahahah..sory to say..tu bukan aku!!!(perasaan hadir tnpa didugaa)seboleh nya aku XMAU!!!
  6. aku sukakan KEBAHAGIAN..dalam persahabatan atw pon dlm perhubungan...sbb aku hdup dlm keluarga y pnuh dgn kbhagiaan...
  7. KEIKLASAN!!dlm persahabatan @ perhubungan...
  8. aku xsuka org2 y bila susah baru TERHEGEH2 mencari..bila senang bt macam dak papa...
  9. aku jenis yang sangat PEMALU!!hehehe
  10. aku suka org y menghormaty aku @ org2 y punya sifat menghormati...sbb aku ada sifat mghormaty perasaan org )
  11. aku bukan lah seorang y KEJAM!!
  12. baik haty la jugak!!hahaaa...
  13. punya HATY yang LEMBIK!!!sbb tu org bulih bt apa saja kt aku...tp aku bukn bodoh..hahaha
  14. ohh CINTA aku menungggu mu..datang lah dgn keiklasan mu bkn dgn kejahatan mu... :)
  15. aku CINTA rohaya baharom
  16. aku CINTA zainon abd hamid
  17. AKU CINTA che mah che senteri '& zaireen shema


(AKU HANYA MANUSIA JUGAK BUKN ROBOT)

No comments:

Post a Comment